UEFA kavatseb järgida USA profiliigade eeskuju ning tuua turule meediamajasid eirava striimimisteenuse (7)
Euroopa jalgpalliliidu (UEFA) värskelt ametisse tagasi valitud president Aleksander Ceferin märkis UEFA kongressil peetud kõnes, et organisatsioon plaanib juba lähema poole aasta jooksul tuua turule meediamajasid eirava teleteenuse.
"UEFA lansseerib järgmise kuue kuu jooksul oma OTT (over-the-top) platvormi. Teadvustame, et antud valdkonnas on käimas revolutsioon," märkis Ceferin ja lisas, et nimetatud areng leiab aset hiljuti veebiteenuseid pakkuva Hiina suurfirma Alibaba Groupiga sõlmitud sponsorlepingu raames. "Üheskoos leiutame tulevikku ja ainus piiraja on meie enda kujutlusvõime," sõnas Ceferin.
Over-the-top platvorm tähendab sisuliselt striimimisteenust, kus tarbijal on võimalik sisu osta otse selle tootjalt/omanikult, ilma meediamajade (telejaamad, uudisteportaalid) vahenduseta. Tuntuimad OTT platvormid on ilmselt Netflix ja Amazon Video, ent sarnased mudelid on kasutusel ka profispordis.
Põhja-Ameerika profiliigad (ameerika jalgpalli NFL, korvpalli NBA, jäähoki NHL) pakuvad juba aastaid fännidele võimalust soetada ligipääs kohtumiste ülekannetele ja muule sisule. Seda pääset müüvad nad teenuse jaoks välja arendatud platvormidel ise, telejaamu ja uudisteportaale eirates.
Ceferini sõnum, et UEFA kavatseb OTT platvormi lansseerida kuue kuu jooksul, tähendab loogiliselt võttes, et sügisel algavad võistlused – Meistrite ja Euroopa liiga uus hooaeg – on jalgpallifännidele kättesaadavad ka uuel moel.
Tõsi, uue teenusega ei tohi rikkuda seniste lepingupartnerite, eelkõige teleõigused soetanute põhjendatud ootusi. Ilmselt puudutab UEFA kavandatav teenus esialgu kohtumisi, mida telejaamad ei näita. Näiteks NFL kasutab oma internetipassi müües asukohapõhist geoblokeeringut – kui kohtumist näitab kohalik telekanal, siis seda üle veebi vaadata ei saa, aga kui teleülekannet pole, siis takistusi pole.
"See partnerlus on midagi rohkemat kui lihtsalt sponsorlusleping. See on esimene leping, mis avab uusi horisonte - tehnoloogia tippkeskuse loomist ning ühiseid e-kaubanduse projekte," ütles UEFA president lõpetuseks.
Ei usu et r/soccerstreams sellise vaimusünnitise tõttu üldse järgijaid kaotaks.
Näiteks NFL kasutab oma internetipassi müües asukohapõhist geoblokeeringut – kui kohtumist näitab kohalik telekanal, siis seda üle veebi vaadata ei saa, aga kui teleülekannet pole, siis takistusi pole.
seda on lebo trukkida nii et saad ikka mis tahad